Direktlänk till inlägg 29 maj 2014
Rektorn
I en handvändning kan en positiv skolgång vändas till katastrof.
Den allseende rektorn håller allt i sin hand.
Om rektorn är förstående, kunnig och nyfiken
kan barnen lyftas till nivåer man aldrig trodde var möjlig.
Om de ser bara till sitt eget bästa, till sin enårsbudget
eller inte har varken kunskap eller förståelse
så kan de bokstavligen förstöra den största utvecklingen
den mest positiva skolgången för våra barn med autism.
Jag strider och kämpar, jobbar och tränar min son med autism
Jag vill ge honom det han vill - att bli ingenjör när han blir stor
För han kan se bilder i sitt huvud, så mycket han vill bygga
så mycket han vill se i sitt huvud bli en faktisk verklighet.
Så ge honom vingar att flyga
Lämna honom inte i sticket
en fast bas och trygghet att stå på
när det blåser kallt.
Du rektor står där med beslutet i din hand
Ett beslut som bär honom uppåt eller trycker honom neråt.
Valet, beslutet, är ditt och bara ditt.
Men var varse att jag kommer att finnas vid min sons sida
Jag kommer alltid strida
alltid bära
alltid lyfta
alltid förklara, utbilda och propagera
för att alla ska förstå
Han är bara av en annan sort, en annan tanke
En underbar person med hopp och drömmar
som oss alla andra
bara ett annorlunda uttryck i denna bistra normala verklighet...
Min Jonathan - jag kommer alltid att vara din kämpe
TANDOPERATION Våra erfarenheter av utdragning av tänder eller operation av tänder för Jonathan har varit långt ifrån god. Jonathan har gått hos Pedodontin, som är specialisttandläkare på sjukhuset för barn som har tandläkarskräck och/...
Jonathan fick världens bästa nyhet igår. Roller coaster tycoon World kommer ut våren 2015 till PC. Ser riktigt häftigt ut:https://www.youtube.com/watch?v=bkYDqYcyEU0 Ha ett riktigt Gott Nytt År allihopa Kram Anna ...
Det har varit en turbulent höst, som på ett sätt gått lättare än jag trodde - för jag befarade det värsta. All personal kring J byttes ut på skolan. T.o.m. hans resurs sedan 6,5 år tillbaka... Det finns mycket att säga om tillvägagångssättet, och d...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 | 30 |
31 |
||||
|